وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

دینگ دلبر

دینگ دلبر

 

علی یکی از دوستان من است اون مانند هر جوان دیگری مال همان دوره ای است که روی دیوار ها با شابلون و اسپری مشکی می نوشتند: «چه پسر چه دختر، دو بچه کافیست». پر واضح است که این جمله ی هشدار دهنده، از نوشداروی بعد از مرگ سهراب هم بی خاصیت تر بود. چونکه علی به برکت تلاش های پدر و مادرش، 8 خواهر و برادر تنی و 3 عدد هم ناتنی دارد. علی فرزند آخر خانواده در این سلسله است.

 

کمی فضای خانه و خرده فرهنگ های خانواده علی را برایتان ترسیم کنم

تورم خانمانسوز است، اگر دین ندارید لااقل به تورم حساس باشید.

هر اقتصادخوانده ای که بهتون گفت: بالاخره تورم برای اقتصاد لازمه؛ با پشت دست بزنید تو دهنش، شاید شما کامل ندونید چرا زدین، اما اون دقیقا میدونه چرا خورده.
🔰🔰🔰🔰
در گزارشی که اخیرا توسط سرمایه گذاری دانایان با قلم منصور شاکریان و بازنویسی دکتر عبده تبریزی منتشر شده، نکات بسیار جالبی درباره تورم ایران رو با نگاهی علمی و به شکلی ساده و همه فهم بیان کردن که به راحتی میتونید مبنای تصمیامت اقتصادیتون قرار بدین.
خوندن این گزارش مختصر رو خیلی بهتون توصیه میکنم چه اگه میخواین سرمایه گذاری بکنید، چه دلار و طلا میخواین بخرین و یا هر تصمیم اقتصادی دیگه.
توی این گزارش تورم رو برای سال های پیشِرو رقم های بالا پیش بینی کرده و دلایل اینکه چجوری میشه که هم با فروشِ نفت بیشتر و هم با فروشِ نفت کمتر، در ایران دچار تورم میشیم رو توضیح داده.
🔰
اینجا فقط یکی از نمودارهایی که میتونه عمق فاجعه در ایران رو نشون بده رو براتون آوردم تا یه توضیح مختصری بدم.