وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

از کجا بدانیم خوب زندگی کرده ایم یا نه؟ 🌊 شاخص معامله بزرگ

شاخص قیمت، شاخص بورس، شاخص فلاکت و الی آخر. خیلی از این شاخص ها آنقدر پیچیده هستند که گاهاً درک آنها برای متخصص های همان رشته هم سخت می شود. در ادامه میخواهم با مطرح کردن یک معمای فانتزی شما را متوجه شاخصی کنم که نشان می دهد آیا تا به امروز خوب زندگی کرده اید یا خیر؟

معامله بزرگ:

فرض کنید در یک شب زیبا و رویایی در کنار ساحلی چشم نواز و خلوت قدم میزنید، پایتان به چراغ جادو می خورد آن را برمیدارید و غول چراغ از آن بیرون می آید. به شما میگوید: «ارباب متاسفم تعداد آرزوهایی که میتوانستم برآورده کنم تمام شده است، برای همین نمیتوانید مانند قصه ها سه آرزو داشته باشید، اما می توانم با شما معامله ای بکنم». 

به ما که رسید وا رسید! بسیار خب، کاچی بهتر از هیچی! مشکل از تو نیست غول جان، ما اقیانوس هم برویم باید یک آفتابه آب با خودمان ببریم. برای معامله حاضرم.

«ارباب، چشمانت را ببند و در ذهن خودت بگرد؛ از بین تمام روزهایی که تا به امروز زندگی کرده ای یک روز و فقط یک روز را انتخاب کن، که میخواهی آن را دوباره زندگی کنی». 

منطقا باید بهترین روز زندگیتان را انتخاب کنید روزی که ارزش دوباره زندگی کردن را داشته باشد. 

«حالا که آن روز را انتخاب کردی من حاضرم با هر مقدار پولی که بخواهی آن روز خاص را از تو بخرم و برای همیشه آن روز و اثرات آن بر زندگیت را حذف کنم، حتی دیگر نمیتوانی آن روز را بیاد بیاوری یا دوباره روزی شبیهش را بسازی». 

غول مکثی می کند و می پرسد: «چقدر ارباب؟»

پاسخ شما به غول چراغ چیست؟ 

شما چه روزی را انتخاب می کنید و آن را به چه مبلغی میفروشید؟

پاسخ شما به این سوال کیفیت زندگی شما را نشان می دهد. 

اگر حاضر نشدید آن روز را بفروشید، تبریک می گویم شما خوب زندگی کرده اید.

غول چراغ جادو پیشنهاد های (شاخص های) دیگری هم برای بررسی کیفیت زندگی دارد که اگر شما استقبال کردید و منم حوصله کردم مینویسم.

  • صابر نجارقابل

شاخص کیفیت زندگی

غول چراغ جادو

نظرات  (۵)

خب اکه یه روز خوشی که خیلیم شاخص نیست (90از 100) رو به جای روز خیلی عالیم (100از 100) به غول بگم و اونو بفروشم به غول کار بدی کردم؟

چرا باید نگران رابطم با غول باشم که با دروغم از بین نره :////

دلم مبخواد بهش دروغ بگم 

پاسخ:
سلام میا 
نه کار بدی نکردی. این فقط یه شاخصه برای اینکه بدونیم آیا ما به اندازه کافی خوب زندگی کردیم یا نه. برای بعضی ها زندگیشون پر بود از روزهایی که حاضر نیستن بفروشن اونقدر که براشون خاص بوده برای بعضی ها هم همچین روزی وجود نداشته. 
مهم نیست بهترین روز زندگیی رو به چه قیمتی میفروشی اما اگه فروختی به این معنیه که همچین روز با شکوهی رو تجربه نکردی.
 حالا اشکال نداره شما بهش دروغ بگو اما هدف این داستان یه چیز دیگست. 😂😂
غول که اصلا وجود نداره حالا با خودت صادق باش ببین همچین روز خاصی داشتی که نخوای بفروشی؟

نه نبوده :) 

فکر کنم با توجه به هر برهه از زمان تغییر میکنه، ممکنه تا هفته پیش مثلا بعضی روزها برات عادی بوده باشه ولی الان بهترین روزهای زندگیت باشه، من شاید خیلی کم توقع باشم اما بهترین روزهایی داشتم که حاضر نیستم با پول عوضشون کنم. حتی بعضی روزها بهترین روز نبوده اما اونا هم حاضر نیستم بدم بره، حتی با بالاترین قیمت ها، مثل آخرین روزها ، آخرین بارها، بهش فکر کن ما به اندازه خاطراتمون زندگی کردیم، نه به اندازه طول عمرمون، در حقیقت غول بخشی از زندگیمونو درخواست میکرده، چقدر حاضر بودی بخشی از عمرت رو بفروشی؟

در ادامه داشتم فکر میکردم بعضی روزهای خوب حاصل یه پروسه طولانیه، مثلا پروسه پایان‌نامه نوشتن اگه روز آخر تحویلش نباشه انگار یه سال بیخودی دویدی و الکی از عمرت رفته، چقدر روزها با اینکه یه روز و ۲۴ ساعتن میتونن مهم و طولانی و عمیق باشن تو زندگی ، اولین بار که این سوال رو شنیدم ازت به این زاویه هاش فکر نکرده بودم

پاسخ:
مرسی سیرنا. 
موافقم
خیلی از روزهای خاص که الان حاضر نیستیم بفروشیمشون، در همون لحظه روزهای عادی بودن. گذر زمان و اتفاقات دیگه اونها رو خاص کرد.

چه کار سختی 

واقعا انتخاب یه روز خوب در کل زندگی خیلی سخته 

در هر دوره ای از زندگی یه روز خوب هست ولی من شخصا نمیتونم روزی  رو انتخاب کنم در نتیجه چراغ جادو رو ببینم راهمو کج میکنم و میرم 

پاسخ:
شاید بهترین کار همینه که بیخیال چراغ جادو بشیم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی