وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

مهم نیست که قشنگ نیستیم، قشنگ اینه که مهم نیستیم. (جک نیست دوباره بخون)

وبلاگ شخصی صابر نجارقابل

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

آموزش یک راهکار ساده برای زدن جیب ما (غیب کردن گنجشک ها ❤ 100% تضمینی)

روزی ساده دلی دو عدد گنجشک گرفت و به بازار رفت تا آنها را بفروشد. در بازار هر دو گنجشک را به شخص مکّاری سپرد تا دستی به آب برساند و برگردد.
شخص مکّار، یکی از گنجشکها را در کیفش گذاشت.
ساده دل وقتی برگشت و فقط یکی از گنجشک ها را در دست آن مرد دید با تعجب پرسید:
"پس اون یکی کو؟!"

طلا چی میشه؟ یک خاطره بازی تاریخی از درسهای اقتصاد

سال 1944 جنگ ها تموم شدن و 44 کشور تصمیم گرفتن برای آینده جهانِ بعد از جنگ جهانی دوم تصمیم بگیرن و بهترین سیستم پولی رو طراحی کنن. بنابراین در اجلاسی به نام برتن وودز جمع شدن و چایی و شیرینی خوردن و برای کره زمین تصمیم های بزرگی به بزرگی مشکلات امروز گرفتن. (برتن وودز نام مکان برگزاری اجلاسه)
آمریکا گفت آقا چه کاریه همتون طلا نگهداری میکنید، طلاها رو بدین من نگه دارم رسید طلاها رو هم بهتون میدم با مُهر و امضا. (نمیدونم چرا حس میکنم پیشنهاد دهنده این ایده برادران دالتونا بودن) این کشورها هم تصمیم گرفتن طلاها رو به آمریکا بدن براشون نگه داره، در عوض دلار آمریکا رو به عنوان ذخیره نگه دارن (چه فکر بکری طلا های سنگین و جاگیر رو بدی کاغذهای خوش طرح و رنگ بگیری
) و هر انس طلا هم 35 دلار قیمت گذاری شد و آمریکا هم تعهد کرد هر زمان هر کی بخواد میتونه دلار بیاره و با همین قیمت یعنی 35 دلار بهشون طلا بده.

الو سِد یاسر امروز یوان چند؟! عهه باز گرون شد؟!

در روزگاران قدیم اربابی، الاغی داشت و آنگونه که از خصلت کریمان بدور باشد به الاغ بیچاره بسیار ستم روا همیداشت و یونجه و کاه برو تنگ میداد و الاغ مفلوک قصه نالان تر همی گشت.
الاغ مشروح الحال به تضرع و زاری از خدای عزّوجل طلب کرد که اربابش بمیرد تا ارباب بهتری برو سوار شود و کاه و جاه بهتری یابد.
😢
ازقضی ارباب شبی بخسبید و به چاشت برنخواست و رَحمه اللهُ مَن یَقرَا الفاتِحهً مَع الصَلَوات شد.
🙌